História kampane Národný týždeň manželstva


Celosvetová kampaň The Marriage Week ( www.marriage-weekinternational.com ), ktorej je NTM súčasťou, pritom prebieha už od roku 1997. Prvý raz sa uskutočnila v Anglicku v sídle vlády spolu s vtedajším premiérom Johnom Majorom a jeho manželkou Normou. O rok neskôr otvárali podujatie vo svojom úrade nový predseda vlády Tony Blair a jeho manželka Cherie. V nasledujúcich rokoch sa kampaň rozšírila za hranice Anglicka a dnes je do nej zapojených viac ako 20 krajín sveta. 




Národný týždeň manželstva (NTM) na Slovensku: 

2010 - stretnutie zástupcov rôznych organizácií zameraných na podporu manželstva so zakladateľom tejto iniciatívy Richardom Kane-om na Slovensku. 

2011 - Prvý ročník kampane s heslom "Na všetko dvaja", pod záštitou vtedajšej prvej dámy pani Silvie Gašparovičovej. 

2012 - Do kampane s heslom "V dobrom i zlom" sa zapojilo okolo desaťtisíc ľudí, len na internetovej stránke NTM bolo zaregistrovaných viac ako 100 rôznych podujatí. 

2013 - Heslom kampane sa stalo "Vernosť nie je slabosť" a najmä vďaka návšteve Richarda Kane-a, ktorý hovoril pre viaceré médiá, sa rozšírilo mediálne pokrytie kampane. 

2014 - "Manželstvo - viac ako papier" - okrem stoviek podujatí po celom Slovensku sa uskutočnil aj benefičný koncert v Bratislave, ktorý partnersky zabezpečovala spoločnosť SPP a ktorého sa zúčastnili viacerí politici. 

2015 - Piaty ročník kampane s heslom: "On a ona - jednota v rozdielnosti" priniesol množstvo kreatívnych podujatí zorganizovaných samosprávami - počnúc od malých dediniek až po veľké mestá. V médiách sa o NTM hovorilo ako o samozrejmej udalosti toho obdobia. 

2016 - tvárou tohto ročníka s témou ,,Recept na dobré manželstvo" sa stali manželia Králikovci,ktorí sa receptami živia odvtedy, čo sa Miška stala slovenskou ,,masterchef". A o recepty na dobré manželstvo nebola núdza - ani vo virtuálnom priestore ani na miestnych podujatiach.